طرز تهیه زیتون سیاه تلخ

امروزه در بیشتر بازارهای بزرگ زیتون سیاه تلخ بصورت تازه و با کیفیت عرضه میشود.شما همواره میتوانید بصورت طبیعی و خانگی زیتون سیاه شیرین را تهیه نمایید.اصولا نیمه دوم آبان زمان بهتری برای تهیه زیتون سیاه میباشد. در این مطلب سعی داریم ترفند های تلخی گیری و شیرین کردن زیتون سیاه را برای شما به اشتراک بگذاریم و باید بگوییم این نوع شیرین کردن زیتون یک روش کاملا طبیعی و ارگانیک است و هیچ نوع ماده شیمیایی جهت شیرین کردن زیتون سیاه استفاده نمیشود.برای از بین بردن تلخی زیتون ابتدا موادی همچون ۱ کیلو زیتون سیاه،۱ عدد کوچک ۱۰۰ گرمی سنگ نمک،۳ قاشق چای خوری سرکه را تهیه کنید.در روش تلخی گیری زیتون ابتدا باید زیتون ها را به رنگ کاملاً سیاه و عاری از هر نوع رنگ دیگری اعم از سبز و قهوه ای انتخاب کنید.در این روش باید زیتون های پوسیده ، بسیار نرم و سبک را جدا نمایید و دقت داشته باشید زیتون ها کاملا سالم باشند.زیتون های سالم را با دقت بشویید و آب آنها را کاملاً تمیز کنید.آنها را درون یک پت یا بطری نوشیدنی پلاستیکی بریزید و تا جایی که فضا برای افزودن نمک باشد آب اضافه کنید.بعد از اضافه کردن نمک جهت عطر و طعم بهتر ۳ قاشق چایخوری سرکه اضافه نمایید. توجه داشته باشید که ازای هر ۱ کیلو زیتون سیاه یک سنگ نمک ۱۰۰ گرمی روی آن قرار دهید.یک سوراخ کوچک روی درب بطری ایجاد نمایید.هر روز به مدت ۱ ماه بطری ها را در جای خنک و تاریک بلند کنید ، تکان دهید و به پایین بپیچید.هر ۲ الی ۳ روز یکبار نیز درب بطری ها را کمی شل کنید، گاز را خارج کنید و دوباره درب را ببندید.بعد از گذشت چندین ماه از تلخی گیری و شیرین کردن زیتون سیاه ، زیتون را بهمراه نمک تلخ آن بپزید و آماده کنید.تا زمانی که زیتون روی ظرف معلق و شناور بمانند.معلق ماندن زیتون ها روی فضای بالایی بطری نشان دهنده رسیدن و شیرین شدن زیتون های سیاه است.توجه داشته باشید یک شبانه روز قبل از مصرف، زیتون ها را درون آب معمولی قرار دهیدتا نمک آن زدوده شود ، سپس آب آنرا تخلیه نمایید.مطابق با سلیقه خود، زیتون سیاه را با روغن زیتون فرابکر ، برش لیمو و آویشن و فلفل قرمز سرو کنید.

طرز تهیه زیتون سیاه تلخ

طرز تهیه زیتون سیاه

طرز تهیه زیتون سیاه امروزه در بیشتر استان ها و حتی در بیشتر بازارهای بزرگ زیتون تازه به فروش می رسد.شما می توانید با زیتون های تازه ای که از درخت جمع کرده اید یا خریداری می کنیدزیتونی سالم و بدون مواد افزودنی فرآوری کنید.تهیه زیتون سیاه در خانه بسیار راحت تر وآسان تر از زیتون های سبز است که کمی پریشان کننده هستند ،اما برای طعم دادن و مرینیت کردن زیتون سیاه زمان بیشتری طول می کشد.و در نهایت ، شما زیتون های بسیار سالم ، خوشمزه و طبیعی دارید که در طول سال میل خواهید کرد.هنگام تهیه زیتون سیاه در خانه ، شما به غیر از زیتون فقط به سنگ نمک احتیاج دارید.اکنون زمان تهیه زیتون های سیاه است برای طرز تهیه زیتون سیاه در منزل ابتدا مواد لازم را تهیه کنید باید بدانید نیمه دوم آبان ماه زیتون های سیاه خام و تازه را از بازار خرید نمایید.اغلب در میان زیتون های سیاه زیتون های سبز نیز وجود دارد.بنابراین زیتون های سبز و سیاه را از هم تفکیک نمایید.هر یک از باغداران با توجه به روش فرآوری خود میزان نمک ، آب و زیتون متفاوتی استفاده مینمایند.شما از ۳ قاشق غذاخوری سنگ نمک برای ۱ کیلو یا حتی ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم زیتون سیاه استفاده کنید.این اندازه برای طعم بهتر زیتون سیاه بسیار مناسب است ،می توانید تا ۱۰۰-۱۵۰ گرم نمک برای یک کیلو زیتون استفاده نمایید ،اما ابتدا باید آن را به مدت ۱ شب قبل از تهیه زیتون در آب بریزید و مخلوط نمایید.بهتر است شما زیتون های سیاه گوشتی را انتخاب کنید،زیرا آنها را از شاخه های باغ به صورت گل چین جمع آوری می کنند هنگام خرید زیتون سیاه سعی کنیدحتما رنگهای روشن ، گوشتی و گوشتی روشن را انتخاب کنید.مواد لازم برای تهیه زیتون سیاه خانگی شامل:۱ کیلوگرم زیتون سیاه خام و تازه۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم سنگ نمک،پت ۲ لیتری (بطری پلاستیکی) را تهیه کنید.طرز تهیه زیتون سیاه خانگی بدین صورت است که ابتدا زیتون ها را به خوبی بشویید و سپس آنها را آبکشی نمایید تا آب آن به خوبی خارج شود زیتون های آبکشی شده را در ظرف پت ۲ لیتری بریزید سپس سنگ نمک را داخل ظرف و روی زیتون ها بپاشید حالا به مدت ۳۰ روز و هرروز ۱-۲ دقیقه با قاشق مرباخوری زیتونها را تکان دهید تا نمک پراکنده شود سپس زیتون ها به مرور زمان شروع به چروک شدن و رهاسازی آب خواهند کرد.بعد از گذشت ۱۵ روز آب جمع شده در ظرف را دور بریزیدو هر روز پس از تجمع آب، دور ریختن خود را ادامه دهید.۶- بعد از ۱.۵ الی ۲ ماه زیتون های رسیده و شیرین خود را با روغن زیتون سرو کنید.

زیتون سیاه تلخ

زیتون سیاه تلخ از مهمترین خواص زیتون سیاه رسیده و گوشتی تاکید شده قابض بودن آن است. طبع زیتون سیاه گرم و طبع زیتون نارس سرد و خشک است. طبع برگ زیتون نیز گرم و خشک می باشد. علاوه بر زیتون، برگ و روغن آن نیز دارای فواید زیادی است که در ادامه به آنها می پردازیم. میوه زیتون به دلیل وجود گلوکزید موجود در آن تلخ است. تلخی این میوه در زمان چیدن از درخت بیشتر است و زیتون پرورده دارای تلخی کمتری است. به همین سبب زیتون پرورده دارای محبوبیت بیشتری است.زیتون سیاه دارای ارزش تغذیه ایی بالایی بوده و ویتامین های مفید دارد عمده دلیل خواص زیتون سیاه به خاطر روغن آن است. روغن زیتون سیاه بیشتر بوده و هر چقدر رنگ زیتون تیره تر باشد روغن آن بیشتر و مقوی تر است.در اغلب کشورها مرحله روغن گیری از زیتون در مراحل اولیه برداشت صورت می گیرد. ترکیبات زیتون سیاه محلول در آب می باشند و دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشند. زیتون سبز با زیتون سیاه از نظر طعم و رنگ تفاوت دارند ولی از نظر میزان ارزش تغذیه ای تفاوت ندارند. فقط در زیتون سیاه میزان کارتنوئید مقداری بیشتر است.زیتون سیاه خواص درمانی زیادی دارد چربی موجود در زیتون سیاه چربی مضر نیست و کلسترول بد خون را پایین می آورد. زیتون سیاه غنی از ویتامین E می باشد و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه و از بروز بیماری های مزمن جلوگیری می کند.