ترشی بندری فوری غلیظ عالی

ترشی بندری یکی از محبوب ترین انواع ترشی است که در حالیکه تند می باشد،طمعی لذیذ و خوشمزه دارد و مخصوص کسانی که طعم و مزه های تند را می پسندد. امروزه شما می توانید ترشی بندری فوری غلیظ عالی با رب گوجه فرنگی را به راحتی در منزل تهیه کرده و همراه با غذا میل کنید.

ترشی بندری فوری غلیظ عالی

خرید ترشی بندری

خرید ترشی بندری بیشتر ایرانی ها علاقه زیادی به ترشی بندری داشته و در کنار غذای خود ترشی میل می کنند. این ترشی یکی از خوشمزه ترین ترشی های تند بوده که در فصل پاییز و زمستان درست می شود و همچنین شما می توانید به صورت آماده از فروشگاه این ترشی را تهیه کنید ولی باید گفت طعم و مزه ترشی هایی که در منزل تهیه می شود کاملا متفاوت و خوشمزه تر است.خرید عمده ترشی بندری در طعم‌های تند، شیرین و ترش با روش‌های اینترنتی و غیرحضوری امکان پذیر است. ترشی بندری در بسته بندی‌های مناسب و با کیفیت‌ برای خریداران در همه فروشگاه ها موجود می باشد،همچنین شما میتوانید ترشی بندری را در حجم‌های بالا سفارش دهید و از این چاشنی خوشمزه لذت ببرید.

ترشی بندری شیرازی

ترشی بندری شیرازی ترشی یک چاشنی بسیار معروف است کە در کنار بعضی غذاهای سنتی از جمله آبگوشت و لوبیا پلو قرار داده می شود. طرز تهیه ترشی بندری شیرازی بدین صورت است که ابتدا مواد لازم همچون بادمجان قلمی، تمرهندی،سرکه،سیب زمینی ترشی ،سیر،پیاز، هویج ،کرفس، گشنیز،ترخون و نعنای خشک ،فلفل تند خشک شده،گلپر، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم را آماده کنید در ابتدا گشنیز را پاک کنید و بشویید سپس داخل آبکش بریزید تا آب آن خارج شود سپس گشنیز را روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا به خوبی خشک شود سپس خرد کنیددر ادامه بادمجان ها را یکی در میان پوست بگیرید و به اندازه ی دلخواه خرد کنید. سیب زمینی ترشی، سیر و پیاز را بعد از پوست گرفتن بشویید،و به شکل دلخواه خرد کرده و روی یک پارچه پهن کنید تا آب آن گرفته شود. برگ های جوان کرفس را هم به همراه گشنیز خرد کنید. ساقه ی آن را به شکل نگینی جداگانه خرد کنید. در ادامه سبزیجات در حال خشک شدن هستند را کنار بگذارید و تمرهندی را با مقداری آب جوشانده و از صافی عبور دهید سپس به همراه بادمجان خرد شده و سرکه داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بادمجان ها بپزند. در حدی که کمی نرم شود کافی است در این هنگام باقی سبزیجات خرد شده، سبزی معطر خشک شده و ادویه ها را مخلوط کنید و به قابلمه بادمجان ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد و طعم ها با هم ترکیب شوند.

ترشی بندری عالی

ترشی بندری عالی یک ترشی بندری عالی باید همه مزه هارا دارا باشد و درعین حال تند باشد. ترشی بندری همانطور که از اسمش مشخص است یکی از ترشی های خاص و خوشمزه جنوب کشور می باشد، برای تهیه این ترشی عالی ابتدا موادی همچون،خیار،گل کلم ، پیاز ، هویج، ذرت، کلم بروکلی ، رب گوجه فرنگی ، بادمجان ، سرکه به مقدار کافی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی را تهیه کنید حالا برای تهیه ترشی بندری عالی و لذیذ ابتدا هویج را شسته، سپس پوست آن را جدا کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه گل کلم را به صورت نگینی ریز خرد کرده و بشویید سپس گل کلم ها را درون آبکش ریخته و اجازه دهید آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه بادمجان را شسته، سپس پوست آن را کاملا جدا کنید و به صورت مکعبی خرد کنید. در این مرحله کلم بروکلی را به صورت ریز خرد کرده و بشویید، سپس درون آبکش ریخته و اجازه دهید آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه خیار را شسته و، نگینی ریز خرد کنید، حالا خیار خرد شده را به همراه گل کلم، هویج، کلم بروکلی، ذرت و بادمجان درون یک قابلمه مناسب و جادار ریخته و کنار بگذارید. در ادامه پوست پیاز را جدا کرده، سپس بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه پیاز را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید، سپس رب گوجه فرنگی، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به مخلوط سبزیجات اضافی کرده و به اندازه کافی روی آن سرکه ریخته و هم بزنید تا مواد ترشی مخلوط شوند. حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده، سپس اجازه دهید مخلوط ترشی به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند و جوش بزند، پس از گذشت این زمان مخلوط ترشی را از روی حرارت بر دارید تا کاملا خنک شود.پس از خنک شدن در نهایت مخلوط ترشی بندری را درون ظرف درب دار بریزید، سپس درب آن را محکم بسته تا از ورود هوا درون ترشی جلوگیری شود. در آخر ترشی بندری را به مدت یک هفته درون یخچال قرار دهید تا آماده شود.

ترشی بندری چرخ شده

ترشی بندری چرخ شده طرز تهیه ترشی بندری چرخ شده بسیار راحت بوده و شما می توانید این ترشی را در منزل تهیه کرده و لذت ببرید. مواد لازم برای تهیه ترشی بندری شامل، گوجه فرنگی، هویج ،خیار ،بادمجان، موسیر، سیر، سیب زمینی ترشی، گل گلم، کرفس، رب انار ترش،فلفل سبز تند، تمبر هندی، سبزی معطر مرزه، ترخون، گشنیز، برگ تازه کرفس، نعناع ادویه ترشی را آماده کنید. در ابتدا تمامی سبزیجات تهیه شده را بشویید، سپس داخل آبکش قرار داده تا کاملا آب آنها خارج شود، سپس همه سبزیجات شسته شده را با چاقو به صورت نگینی ریز کنید، حالا همه مواد را با استفاده از چرخ گوشت چرخ کنید. برگ کرفس را بعد از شستن و خشک شدن خرد کنید. هویج ها را پوست بگیرید و بصورت نگینی خرد کنید. خیارها را بدون اینکه پوست آن را بگیرید ریز کنید و کنار بگذارید. موسیرهای خشک را درسته یا ریز کنید. گل کلم ها را بصورت تکه تکه جدا کنید. در این قسمت بادمجانهای ریز شده را حدود یک ربع با سرکه بجوشانید سپس سبزی شسته و روی پارچه نخی پهن کرده و اجازه دهید کاملا خشک شوند. بعد از خشک شدن سبزی ها، آنها را خرد کنید، در این قسمت تمبر هندی داخل ظرفی بریزید و یک مقدار سرکه روی آن ریخته و صبر کنید دو سه ساعتی بماند گوجه فرنگی را ریز ریز کنید . بعد تمامی مواد را داخل ظرفی بزرگ بریزید ادویه مخصوص با سبزیجات خرد شده، رب انار و گوجه فرنگی خرد شده و تمبر هندی همراه با سرکه را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا در هم مخلوط شوند. این ترشی در مدت دو هفته آماده و قابل استفاده است. بعد از آماده شدن ترشی بندری آن را در داخل یخچال نگهداری کنید.