برنج قهوه ای و فواید آن برای سلامتی

برنج قهوه ای در مقایسه با برنج کاملا صیقلی یا سفید حاوی نسبت های بیشتری از فیبر غذایی، پلی فنل ها، γ-اوریزانول، ویتامین های B و مواد معدنی است.

بیشتر این مواد مغذی مفید برای سلامتی در لایه های محیطی هسته برنج پاکستانی برنج متمرکز شده اند و در طی صیقل دادن حذف می شوند.

نشان داده شده است که غذاهای غلات کامل باعث بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر و بروز دیابت نوع 2 می شوند.

ما قبلاً گزارش داده‌ایم که مصرف پارچه کرپ بیشتر غلات تصفیه شده با مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 در میان سرخپوستان آسیایی که معمولاً رژیم غذایی پر کربوهیدرات مصرف می‌کنند که عمدتاً از برنج سفید صیقلی گرفته می‌شود، مرتبط است.

امروزه برنج قهوه ای و همچنین برنج سنتی دستکوب شده به بلوک سقفی راحتی در بازار محلی موجود نیست.

علاوه بر این، اطلاعات مربوط به ترکیب مواد مغذی برنج قهوه‌ای و برنج آسیاب شده به درجات مختلف صیقل‌کاری نیز در ارزش غذایی غذاهای هندی منتشر شده توسط مؤسسه ملی تغذیه، حیدرآباد، هند موجود نیست.

از این رو، قبل از ترویج مزایای مصرف غلات کامل، مهم است که پارچه برای کت شلوار زنانه اطلاعاتی در مورد محتوای مواد مغذی و ویژگی‌های حسی برنج قهوه‌ای و برنج قهوه‌ای آسیاب‌شده با درجات مختلف صیقل داده شود.

بر این اساس، محتوای مواد مغذی و همچنین ویژگی‌های حسی برنج قهوه‌ای (0% پولیش) در مقابل برنج آسیاب شده به درجات مختلف پولیش مورد مطالعه قرار گرفت.

  • منابع:
    1. Nutritional and sensory profile of two Indian rice varieties with different degrees of polishing
  • تبلیغات: 
    1. حادثه دلخراش رفتن کودکی درون ماشین ظرفشویی حین کار!
    2. مردی تخمه را بجای چای در قوری ریخت!
    3. ریش تراشی که می تواند تنه درخت را قطع کند!
    4. روغن کنجد سبب افزایش رشد قد شما می شود!