مردی به نام الیور ایوانز طرحی برای یخچال تبرید ایجاد کرد

یخچال ماشینی است که مواد غذایی یا نوشیدنی ها را به منظور نگهداری آنها منجمد یا خنک می کند.

یخچال یک اختراع مهم است زیرا به انسان اجازه می دهد مواد غذایی را برای مدت طولانی تری ذخیره کند و به آنها امکان دسترسی به یک رژیم غذایی سالم تر و متعادل را می دهد.

برای هزاران سال، انسان ها برای زنده ماندن، قیمت عروسک روسی راه های زیادی را برای حفظ مواد غذایی خود تلاش کردند. انسان ها مواد غذایی خود را ادویه، نمک، ترشی، خشک، پخته و مهر و موم کرده اند، اما هیچ یک از این روش ها را نمی توان به اندازه یخچال مدرن موثر دانست.

در سال 1805، مردی به نام الیور ایوانز طرحی برای یخچال دوقلو اسنوا 40 فوت تبرید ایجاد کرد که با بخار کار می کرد. اگرچه ایوانز این ماشین را طراحی کرد، اما هرگز ایده خود را ساخت.

در سال 1835، مخترعی به نام جیکوب پرکینز تغییراتی را در ایده اولیه ایوانز ایجاد کرد و حق اختراعی برای “دستگاه و وسیله ای برای تولید یخ و مایعات خنک کننده” ایجاد کرد.

از سال 1835، سیستم تبرید مکانیکی به سرعت آمریکا و سپس جهان را فرا گرفت. فناوری تبرید در درجه اول برای مشاغل تجاری قبل از اینکه به حوزه داخلی راه پیدا کند استفاده می شد.

در دهه 1920، واحدهای تبرید خانگی در خانه های آمریکایی ساخته و نصب شدند گوشواره طلا و برای همیشه نحوه نگهداری آمریکایی ها از مواد غذایی خود را تغییر دادند.

یخچال یک اختراع ضروری در دنیای مدرن است. محصولات لبنی، گوشت، محصولات، و بسیاری دیگر از اقلام به سرعت فاسد شدنی در حال حاضر اجازه دارند برای مدت طولانی تری نگهداری شوند.

از آنجایی که یخچال غذا را تا حدود 40 درجه فارنهایت خنک می کند، صندل مجلسی زنانه رشد باکتری های مضر را که در دماهای گرم تر تکثیر می شوند، از بین می برد. منتقدان استدلال می کنند که یخچال یکی از عوامل کلیدی افزایش چاقی در سراسر جهان مدرن بوده است.

زیرا اجازه می دهد مواد غذایی بیشتری در لحظه ذخیره و خوراکی شوند. با فشار کمتری بر روی تهیه و نگهداری مواد غذایی، جامعه به عنوان یک کل می تواند زندگی پربارتر و بسیار آسان تری داشته باشد، همه اینها به لطف یخچال است.

  • منابع
    1. The Invention of the Refrigerator
  • تبلیغات: 
      1. اقدام عجیب ثروتمندان بزرگ به وسیله چکش
      2. ترفندهایی برای کسب درآمد که تا به حال به آن فکر نکرده اید
      3. پرورش کنجد بر روی مریخ برای اولین بار توسط اروپاییان
      4. تورهایی که به شما ثروت آفرینی را آموزش می دهد