مراحل کامل تهیه ی ترشی کدو سبز

کدو سبز و پیاز را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. با آب بپوشانید و نمک را هم بزنید تا حل شود. اجازه دهید سبزیجات حداقل 2 ساعت خیس بخورند، سکه های کدو سبز به دو ساعت آب نمک نیاز دارند تا رطوبت داخلی خود را آزاد کنند تا مایع ترشی بیشتری را جذب کنند، سپس آبکش کنید و به یک قابلمه بزرگ منتقل کنید. شما می تواند با توجه به لیست قیمت پیاز به روز مقداری پیاز ریز را نیز به صورت درسته درون ترشی کدو خود بریزید.

شکر، سرکه، دانه های خردل، دانه کرفس، زردچوبه و خردل زرد را در قابلمه ای به جوش بیاورید. مخلوط را روی کدو سبز و پیاز بریزید و بگذارید حداقل 2 ساعت دیگر بماند. قابلمه را با سبزیجات، ادویه و مایع ترشی روی اجاق قرار دهید و بگذارید بجوشد. به مدت 3 دقیقه بجوشانید.

در همین حال، سه کوزه 1 لیتری را از نظر ترک و حلقه ها از نظر زنگ زدگی بررسی کنید و هر گونه معیوب را دور بریزید. حداقل 5 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات آماده شوند، در آب در حال جوش غوطه ور شوند. درب ها و حلقه های جدید و استفاده نشده را در آب گرم و صابون بشویید.

سبزیجات را در شیشه های داغ و استریل شده بسته بندی کنید، شیشه ها را تا 1 / 4 اینچ از بالا با مایع ترشی پر کنید. پس از پر شدن شیشه ها با یک چاقو یا یک کاردک نازک دور داخل شیشه ها بزنید تا حباب های هوا از بین برود. لبه های شیشه ها را با دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید تا بقایای مواد غذایی پاک شود. روی آن را درپوش بگذارید و حلقه ها را بپیچید.

یک قفسه را در کف یک ظرف بزرگ قرار دهید و تا نیمه آن را با آب پر کنید. بجوشانید و شیشه ها را با استفاده از نگهدارنده داخل آب در حال جوش قرار دهید. یک فاصله 2 اینچی بین شیشه ها بگذارید. در صورت لزوم آب جوش بیشتری بریزید تا سطح آب حداقل 1 اینچ بالاتر از بالای شیشه ها باشد. آب را به جوش بیاورید، در قابلمه را بپوشانید و 10 دقیقه آن را بپزید.

شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و به مدت 24 ساعت با فاصله چند اینچ از هم استراحت دهید. مرکز هر درب را با انگشت فشار دهید تا مطمئن شوید که درب بالا یا پایین نمی رود. حلقه ها را برای نگهداری بردارید و در محل تاریک و خنک نگهداری کنید.

بهترین کدو سبز برای ترشی

با بزرگتر شدن کدو سبز، سفت تر و فیبری تر می شوند. برای مقاصد کنسرو کردن، من به کدو سبز متوسط ​​یا کوچک می چسبم. کوچکترها برای ترشی بهتر هستند زیرا دانه های کوچکتری دارند و تردتر هستند. شما باید آنها را برش دهید تا در شیشه ها جا شوند. در حال حاضر قیمت کدو قلمی مناسب می باشد و شما به آسانی می توانید آن را تهیه کنید.

حتما کدو سبز را برای این دستور وزن کنید، حدود 3 1 / 2 پوند است. کدو سبز در اندازه های مختلف موجود است. دستور تهیه 6 کدو سبز متوسط ​​را می طلبد، اما وزن کردن آنها بهترین راه برای به دست آوردن نسبت کدو سبز به آب نمک است.

طرز تهیه مایع ترشی

این مایع ترشی ترکیبی از سرکه سفید مقطر و سرکه سیب است. من پیچیدگی سرکه سیب را دوست دارم، اما اگر بخواهید می توانید از سرکه تمام سفید استفاده کنید. البته سرکه کیوی نیز بسیار ترش و خوشمزه می باشد و می توانید آن را بر روی این ترشی بریزید. این سرکه به راحتی در خانه و فقط با درآوردن لیست قیمت کیوی در بازار امروز و خرید آن می تواند تهیه بشود. نمک ترشی و دانه خردل را به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد. آب نمک را روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که آماده اضافه کردن آن به شیشه ها شوید.