فیلم طرز تهیه ترشی زیتون سیاه

با توجه به فیلم ترشی زیتون سیاه این ترشی با زیتون سنگ نمک ،ترخون سرکه گلپر و نعنا درست می‌شود و بسیار طرفدار دارد زیتون یکی از میوه های پر خاصیت است که دارای مصرف های مختلفی است. زیتون هم به صورت خام و هم فرآوری شده مصرف می شود. همچنین روغن زیتون نیز کابرد زیادی دارد. زیتون در دو نوع سبز و سیاه وجود دارد.

از مهمترین خواص زیتون سیاه رسیده که در طب سنتی بر آن تاکید شده است قابض بودن آن است و بسیار برای بدن مفید است . طبع زیتون رسیده گرم و طبع زیتون نارس سرد و خشک است. طبع برگ زیتون نیز گرم و خشک است . به جز زیتون، برگ و روغن آن نیز دارای خواص زیادی است که امروزه توجه زیادی به آن شده است . تلخی میوه زیتون به دلیل وجود گلوکزید در آن است. تلخی این میوه در زمان چیدن از درخت بیشتر است و زیتون پرورده دارای تلخی کمتری است. به همین سبب زیتون پرورده دارای محبوبیت بیشتری است.

زیتون سیاه دارای ارزش تغذیه ایی زیادی می باشد. بیشتر دلیل خواص زیتون سیاه به خاطر روغن آن است و اکثر استفاده از زیتون از روغن آن است . روغن زیتون سیاه بیشتر بوده به نسبت زیتون سبز روغن بیشتری در خود دارد و هر چقدر رنگ زیتون تیره تر باشد روغن آن بیشتر و مقوی تر است.در بسیاری از کشورها مرحله روغن گیری از زیتون در مراحل اولیه برداشت صورت می گیرد. ترکیبات زیتون محلول در آب می باشند و دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشند و باعث افزایش ایمنی بدن ما می‌شود . زیتون سبز با زیتون سیاه از نظر طعم و رنگ تفاوت دارند ولی از نظر میزان ارزش تغذیه ای تفاوت ندارند و هر دو به یک اندازه برای بدن ما مفید هستند . فقط در زیتون سیاه میزان کارتنوئید بیشتر است.

از مهمترین فواید زیتون سیاه می شود به خاصیت درمانی فراوان آن اشاره کرد و می‌شود گفت بسیار برای بدن ما مفید است . چربی موجود در زیتون سیاه چربی مضر نیست و برای سلامتی ما ضرری ندارد و می تواند کلسترول بد خون را پایین آورد. زیتون سیاه سرشار از ویتامین E می باشد و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه و از بروز بیماری های مزمن و برخی از سرطان ها جلوگیری کند.

هر 8 عدد زیتون سبز ، 31 کالری دارد و هر 7 عدد زیتون سیاه 35 کالری دارد ولی همین تعداد میتواند به عنوان میان وعده علاقه ما به خوردن هله هوله را از بین ببرد و در صورتی که به جای میان وعده های ناسالم مثلا مصرف چیپس، زیتون سیاه را جایگزین کنیم در یک سال 1.5 کیلوگرم کاهش وزن خواهیم داشت .

افرادی که چربی تک اشباع نشده بیشتری استفاده میکنند شانس این که بارداری موفقی داشته باشند 3.5 برابر بیشتر از کسانی است ک استفاده نمی‌کنند . زیتون سیاه منبع طبیعی و عالی از چربی های تک اشباع نشده است. مصرف زیتون و روغن زیتون برای تکامل جنین بسیار مفید است و مصرف زیتون سیاه در بارداری باعث بهبود رشد جنین از نظر قد و وزن میشود و نوزادی که به دنیا می آید رفتار و واکنش های بهتری دارد و به سلامت نوزاد کمک می‌کند . مصرف زیتون سیاه در باردرای باعث تنظیم قند خون و در نتیجه پیشگیری از دیابت بارداری میشود، پس می‌توان با استفاده از زیتون سیاه می‌توان سلامت بارداری در خود را افزایش دهیم .

فیلم طرز تهیه ترشی زیتون سیاه

فیلم ترشی زیتون سیاه

فیلم ترشی زیتون سیاه ترشی زیتون سیاه ترشی بسیار مفید و با خاصیت زیاد است ک طرفداران زیادی برای خود دارد. ک به راحتی و با مواد بسیار کمی می‌توان آن را درست کرد در کنار غذا به عنوانی چاشنی مصرف کرد .ترشی زیتون علاوه بر طعم دلپذیر و خوشمزه، خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. کاهش کلسترول خون، پیشگیری از دیابت، کمک به سلامت قلب و استخوان ها بعضی از فواید مصرف ترشی زیتون است. از طرفی این ترشی را در طرز تهیه انواع سالاد یا به عنوان چاشنی در کنار غذا هم می توان به کار برد به سفید خودمان با آن می‌توان زیبایی بخشید . ترشی زیتون را به روش های مختلف درست می شود و نیازی به مواد زیاد و غیر قابل دسترس هم نیست.

طرز تهیه ترشی زیتون سیاه

طرز تهیه ترشی زیتون سیاه طرز تهیه ترشی زیتون سیاه به صورت زیر است ابتدا زیتون ها را برای ترشی کردن آماده میکنیم در این مرحله ، چوب و شاخته زیتون ها را از آن جدا می کنیم . اگر بخواهیم ترشی زیتون را بدون هسته درست کنیم، هسته ها را با استفاده از نی خارج می کنیم تلخی زیتون را میگیریم . در مرحله دوم سرکه را می جوشانیم در یک قابلمه مقداری سرکه میریزیم و آن را می جوشانیم. یک جوش که خورد، کافی است. حرارت را خاموش می کنی و اجازه می دهیم سرکه سرد شود. سیر ها را پوست میگیریم و ریز خرد یا رنده می کنیم. گشنیز، ترخون، گلپر و نعنا را می توانیم به صورت تازه هم به کار ببریم. در این صورت آن ها را می‌گوییم و خرد میکنم . نیاز به بسیار ریز خرد کردن سبزی ها نیست. در مرحله سوم ترشی زیتون را درست می کنیم بطری های شیشه ای را تمیز و استرلیزه میکنیم . حتما بطری ها باید خشک باشند. در غیر این صورت ترشی مان کپک می زند. داخل شیشه ها را یک ردیف زیتون، یک ردیف سیر له یا خرد شده، یک لایه سبزی های معطر و بعد نمک و فلفل می ریزیم . این لایه ها را به همین صورت ادامه می‌دهیم و تکرار میکنیم تا موادمان تمام شود. روی زیتون های داخل شیشه را سرکه میریزیم و در بطری را محکم می بندیم . حدود ۱ هفته طول می کشد که ترشی ما آماده شود. بعد از آن می توانیم ترشی را سرو کنیم.

روش دوم درست کردن ترشی زیتون سیاه به صورت زیر است و می‌توان با استفاده از این روش می‌توان ترشی زیتون سیاه درست کنیم

زیتون ها را می‌شوییم. هسته های آن ها را میگیریم. اگر تلخ هستند، آن ها را شیرین میکنیم . زیتون ها را به صورت حلقه ای برش میزنیم . قارچ، هویج و فلفل دلمه ای ها را می‌شوییم و خرد میکنیم . زیتون های حلقه شده را همراه با ذرت کنسرو شده، هویج، قارچ و فلفل دلمه ای را با نمک، گلپر و فلفل مخلوط میکنیم . بطری های ترشی را تمیز و استرلیزه میکنیم . مخلوط را در بطری ها میریزیم و سرکه را اضافه میکنیم تا جایی که روی مواد را بپوشاند. در بطری را محکم ببندید. این ترشی نیاز به ۲ هفته زمان دارد تا آماده مصرف شود.