شیره توت به عنوان اکسیر جوانی ملکه شناخته شد

توت به طور گسترده در آسیا کاشته می شود. شیره توت به طور کلی به عنوان مربا و آب میوه مصرف می شوند. آنها حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد فعال بیولوژیکی هستند.

ممکن است با برخی از فعالیت های دارویی بالقوه که برای سلامتی مفید هستند مرتبط باشند. از این رو در طب سنتی از آنها استفاده می شود.

مطالعات گزارش داده اند که وجود اجزای زیست فعال در شیره توت، از جمله آلکالوئیدها و فلاونوئیدها، با فعالیت های زیستی مانند آنتی اکسیدان مرتبط است.

یکی از مهمترین ترکیبات موجود درشیره توت، آنتوسیانین ها هستند که مواد فعال زیستی محلول در آب از کلاس پلی فنول هستند. مطالعات نشان داده اند.

شیره توت دارای چندین فواید دارویی بالقوه برای سلامتی از جمله اثرات ضد کلسترول، ضد چاقی و محافظت از کبد است که ممکن است با حضور برخی از این ترکیبات زیست فعال مرتبط باشد.

با این حال، مطالعات مداخله انسانی در مورد فعالیت های دارویی میوه های توت محدود است. بنابراین، مطالعات آینده باید تأثیر مصرف شیره توت بر سلامت انسان را بررسی کرده و ترکیبات دقیق را روشن کند.

محصولات طبیعی همیشه منبع غنی از ترکیبات فعال بیولوژیکی بوده اند. این مواد موجود در میوه ها و سبزیجات به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و استراتژی بالقوه آنها در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری ها مورد توجه فزاینده ای قرار گرفته اند.

حدود 50 درصد از داروهای مورد تایید محصولات طبیعی هستند. حدود 80 درصد از جمعیتی که در بسیاری از کشورها زندگی می کنند به داروهای گیاهی متکی هستند.

شیره توت رسیده دارای طعم فوق العاده خوش طعم با عطر و طعم خوب است. برای مصرف مستقیم و ساخت محصولات با ارزش افزوده قدردانی می شود.

میوه های توت به دلیل اهمیت تغذیه ای بالا برای رفاه انسان ها شناخته شده اند. علاوه بر این، میوه‌های توت دارای تنوع عناصر مغذی هستند که در متابولیسم انسان نقش حیاتی دارند.