دستگاه تصفیه آب خانگی سرشیری که موجب بدبو شدن آب می شود

در یک دوره 12 روزه بین دسامبر 2007 و ژانویه 2008، تکنسین های از هر یک از مدارس مداخله بازدید کردند تا تصفیه کننده ها را در داخل یا خارج از کلاس ها نصب کنند.

با توزیع دستگاه تصفیه آب خانگی سرشیری به ازای هر 50 دانش آموز. تصفیه‌کننده، که در جای دیگر توضیح داده شده است، یک سیستم تصفیه آب مبتنی بر جاذبه است که برای استفاده در محیط‌هایی بدون فشار آب قابل اعتماد یا نیروی الکتریکی طراحی شده است.

این تصفیه کننده شامل یک “باتری” از مواد مصرفی است که برای تعویض پس از تصفیه 1500 لیتر طراحی شده است. والدین برای خرید مجموعه های اضافی معلمان هر مدرسه مداخله از جوامع اطراف در یک دوره آموزشی یک روزه در مورد تصفیه و جابجایی آب برگزار شد.

از دبیران هر مدرسه خواسته شد تا پیام‌های آب سالم را در بین معلمان و دانش‌آموزان تبلیغ کنند، تجمعی را برای ارتقای آگاهی از برنامه سازماندهی کنند و بر استفاده از فیلترها در مدرسه نظارت کنند.

به عنوان بخشی از آموزش، به هر معلم مواد عمومی آب سالم برای معرفی مفهوم روش های تصفیه و جابجایی آب ایمن ارائه شد. موضوعاتی که در جزوه آموزشی و آب سالم ارائه می شود.

شامل علل آلودگی آب مدفوعی، بیماری های منتشر شده به دلیل آب آلوده و روش های نگهداری آب سالم می باشد. روش‌های گندزدایی آب مورد بحث شامل جوشاندن، کلرزنی و ضدعفونی خورشیدی و همچنین مزایا و معایب هر روش بود.

مستقل از پایلوت، برنامه جداگانه ای را برای حمایت از توزیع تصفیه کننده ها در جامعه مورد مطالعه توسط ، یک موسسه مالی خرد انجام داد. تحت این برنامه، به گروه‌های خودیاری زنان اعتبار می‌دهد.

که می‌توانند از جمله برای خرید دستگاه‌های تصفیه با قیمت‌های یارانه‌ای استفاده شوند. کمپین فقط به زنانی که عضو گروه های خودیاری  بودند گسترش یافت.

در مناطق و کشورهایی که فناوری آب فلورایداسیون ندارند، مکمل های طبیعی همانطور که قبلا ذکر شد وجود دارد. به عنوان مثال، ایران منابع آب معدنی زیادی دارد که حاوی مقادیر قابل توجهی فلوراید است.

مقدار فلوراید در آبهای معدنی طبیعی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. هر چه هوا گرمتر باشد، میزان فلوراید بیشتری را می توان تشخیص داد.

آب های معدنی در مناطق جنوبی که هوای گرم تری دارند حاوی فلوراید بیشتری هستند. در ایران بیشترین مقدار فلوراید در نواحی جنوب شرقی و شمال شرقی یافت شده است.