در تبریز از سنگ آهن کویر در نانوایی ها برای پخت بهتر نان استفاده می کنند

با مسکتویت، هماتیت، پیریت تکمیل می شود. ترکیب کل آهن موجود در سنگ آهن کویر چندان زیاد نیست و به 28 درصد می رسد. کار فعال بر روی استخراج سنگ معدن در این کانسار از دهه 80 انجام شده است، علیرغم اینکه در سال 1933 کشف شد.

این میدان از دو بخش جنوبی و شمالی تشکیل شده است. هر سال به طور متوسط ​​کمی بیش از 4 میلیون تن سنگ آهن در این مکان استخراج می شود. مجموع ذخایر سنگ آهن در کانسار عباسسکوی 73 میلیون تن است.

در سال 1856 کشف شد و از آن زمان به طور مرتب سنگ معدن استخراج می شود. در طول دوره 1947 تا 1959، شرکت های ویژه برای استخراج و غنی سازی سنگ معدن در کانسار آباکانسکویه ساخته شد.

در ابتدا استخراج به صورت باز انجام می شد و بعداً با ترتیب دادن یک معدن 400 متری به روش زیرزمینی روی آوردند. سنگ معدن محلی غنی از مگنتیت، پیریت، کلریت، کلسیت، اکتینولیت، آندزیت است.

میزان آهن موجود در آنها با افزودن گوگرد و روی  متغیر است. متوسط ​​سطح تولید سالانه 2.4 میلیون تن است. مجموع ذخیره ذخایر 140 میلیون تن است. در مراکزی برای استخراج و فرآوری سنگ آهن وجود دارد.

ناهنجاری مغناطیسی کورسک به دلیل غنی ترین ذخایر سنگ آهن معروف است. این بزرگترین استخر آهنی جهان است. بیش از 200 میلیارد تن سنگ معدن در اینجا نهفته است. این مقدار یک شاخص قابل توجه است، زیرا نیمی از ذخایر سنگ آهن در کل سیاره است.

این سپرده در قلمرو مناطق کورسک، اوریول و بلگورود واقع شده است. مرزهای آن تا 160000 متر مربع گسترش می یابد. کیلومتر، شامل 9 منطقه مرکزی و جنوبی کشور است. این ناهنجاری مغناطیسی مدت‌ها پیش، در قرن هجدهم در اینجا کشف شد، اما کشف ذخایر معدنی گسترده‌تر تنها در قرن گذشته امکان‌پذیر شد.

غنی ترین ذخایر سنگ آهن تنها در سال 1931 در اینجا به طور فعال استخراج شد. این مکان دارای ذخایر سنگ آهن معادل 25 میلیارد تن است. میزان آهن موجود در آن بین 32 تا 66 درصد است. استخراج معادن به دو روش باز و زیرزمینی انجام می شود.