دختری با پارچه فاستونی ایرانی برای خود لباس عروس دوخت

پارچه فاستونی ایرانی بادوام و درشت توری با چرت و چرت کمی بود که از فوستین ساخته می‌شد که دارای تار کتانی بسیار محکم و پود پنبه‌ای بود. از ابتدا در همه مزارع کتان و کنف کاشته می شد.

تولید کتان از این دو گیاه به عنوان «صنعت کلبه» تلقی می شد. در حدود سال 1600، لندن شروع به دریافت اولین محموله‌های پنبه‌ای خود کرد.

منجر به توسعه فوستین‌های اساسی شد که دارای تارهای خط‌دار و پودهای پنبه‌ای بودند. به ویژه، منطقه اطراف بولتون و بلکبرن. کادوی نوعی مخمل نخی است.

نام دیگر این پارچه در قدیم فوستین بوده است. در طی فرآیند ساخت این پارچه ساده، پودهای حلقه‌ای اضافی بافته شد. پس از آن، رول‌های پارچه که عرض آن‌ها از 18 تا 24 اینچ متغیر بود.

به کاترهای فوستیانی که در این صنعت تخصص داشتند، تحویل داده شد. پارچه روی نیمکت‌هایی به طول 150 یارد در اتاقی که نور طبیعی زیادی داشت کشیده می‌شد.

سپس با استفاده از غلتک‌ها در دو انتها کشیده می‌شد. پس از آن، کاترها وارد ابزاری می‌شدند که شبیه یک چاقوی تیز بود و یک راهنما دراز از میان حلقه‌ها داشت.

این دستگاه را مسابقه تونل حلقه نامیدند. آنها نخ ها را با حرکت جارویی در طول پارچه بریدند و در حین حرکت آنها را برش دادند. این کار بسیار شبیه به بریدن نامه با چاقو بود.

اما به مهارت و دقت زیادی نیاز داشت. شمع از بریدن پودها ایجاد شده است. پس از آن، پارچه به منظور بالا بردن شمع مسواک زده شد. بهترین پارچه پایدار چیست.

اصطلاحات “اقلام با کیفیت و عالی” و “لباس های ماندگار” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. نه تنها پارچه ای مناسب برای محیط زیست است و پوشیدن آن راحت است.

بلکه بسیار بادوام، نرم و ماندگار هستند و برای مدت طولانی دوام خواهند آورد. اگر لباس‌هایی می‌پوشید که از مواد پایدار ساخته شده‌اند، می‌توانید مطمئن باشید که برای خرید لباس‌های جدید نیازی به سفرهای مکرر به فروشگاه نخواهید داشت.

این مواد به پارچه ای اطلاق می شود که با استفاده از منابع مهربان با محیط زیست تولید می شود، مانند محصولات الیافی که به گونه ای رشد می کنند که از نظر زیست محیطی مسئول هستند.

نحوه تولید پارچه یک عامل اضافی است که به سطح کلی پایداری آن کمک می کند. کرم ابریشم موجودی است که مسئول چرخاندن فیبر پروتئینی است که ابریشم را که یک منبع تجدیدپذیر است، می سازد.