خوراک بادمجان ترکیه ای موجب اختلاف بین ترکیه و لبنان شد

بادمجان را بشویید و پوست بگیرید تا راه راه شود سپس آن را به مکعب های متوسط ​​برش دهید. بادمجان ها را در یک کاسه عمیق بریزید و نشاسته و یک قاشق غذاخوری نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا تمام تکه های بادمجان پوشانده شود.

خوراک بادمجان ترکیه ای یکی از خوشمزه ترین غذاها است که طزفداران زیادی دارد و در کشورهای مختلف به صورت های مختلف طبخ می شود.

روغن را در ماهیتابه بریزید سپس پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا پژمرده شود سپس بادمجان را اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ ساده ای به خود بگیرد سپس سیر خرد شده و فلفل رنگی را اضافه کنید و هم بزنید تا بادمجان کاملا بپزد.

بادمجان را با گشنیز و فلفل سیاه و ملاس انار و سرکه اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس از روی حرارت برداشته و در ظرف سرو می گذاریم. بادمجان ها را شسته و در فر یا روی اجاق کبابی می کنیم، می توانید روش دلخواه خود را انتخاب کنید، سپس بادمجان ها را پوست بگیرید و له کنید.

سیر و فلفل و کمی نمک را در هاون بریزید و خوب خرد کنید. بعد سیر و فلفل و آبلیمو و ماست و تاهین و بادمجان رو میریزیم و با دست هاون هم چرخ میکنیم. روی آن مقداری روغن زیتون بریزید و با دانه های انار و کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را روی بادمجان ها بریزید و هم بزنید و سپس در تابه را بپوشانید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد. تخم مرغ ها را در ظرف می ریزیم و کمی نمک و فلفل سیاه می پاشیم و با چنگال هم می زنیم.

تخم مرغ ها را روی بادمجان می گذاریم و هم نمی زنیم اما تخم مرغ ها را به آرامی پخش می کنیم.بادمجان متبال یا به قول سوری ها بادمجان این غذای آسان به عنوان پیش غذا همراه با غذاهای گوشتی و تابستانی سرو می شود.

دستور پخت آسان بادمجان بادمجان به دلایل زیادی در غذاهای شرقی جایگاه ویژه ای دارد که مهمترین آن طعم خاص و تعدد طرز تهیه آن است. غذاهای بادمجان کبابی غذاهای بادمجان کبابی بادمجان رژیمی بادمجان سرخ شده روغن نمی خورد.