ترشی فلفل + قیمت خرید فروش

تاریخچه ترشی در ایران به زمان های خیلی دور، یعنی پیش از ورود اسلام به ایران برمی گردد و یکی از چاشنی هایی است که معمولا برای چاشنی در کنار غذاها یا تزئین انواع غذاها استفاده می شود و در ایران و به طور کلی در خاورمیانه و آسیا طرفداران زیادی دارد.

ترشی انبه بندری یکی از بهترین انواع ترشی ها می باشد.

از انواع ترشی میتوان به ترشی فلفل، ترشی لیته، ترشی گل کلم نام برد و جالب است بدانید که در هر ناحیه، منطقه یا حتی شهر ترشی های گوناگون با دستورها و طعم های متفاوت وجود دارد.

ترشی فلفل در نقاط مختلف ایران از جمله همدان، بندرعباس، بوشهر و… طرفداران خاص خود را دارد.

در ادامه این مطلب به توضیحاتی درمورد ترشی فلفل میپردازیم.

ترشی فلفل + قیمت خرید فروش

ترشی فلفل

ترشی فلفل ترشی فلفل از ترشی هایی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد مثلا در آسیا ترشی فلفل با فلفل های ریز تهیه شده و در اروپا و کشورهای لاتین با فلفل های بزرگ تر تهیه می شود.

در تهیه ترشی فلفل از فلفل سبز تند، سیر، نعنای خشک، سرکه، نمک، آب استفاده می شود. قبل از تهیه ترشی فلفل باید فلفل ها به خوبی شسته شده و سپس کامل خشک شوند بعد از آن آب را جوش بیاورید و نمک اضافه کنید سپس فلفل ها را درون آب ریخته و توجه داشته باشید که همه فلفل ها به زیر آب بروند.

به این نکته توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن فلفل ها آب کمی از جوش و از دما افتاده باشد و فلفل ها را به آب جوش اضافه نکنید چون این کار باعث می شود که فلفل ها نرم شوند.

پس از هشت ساعت که فلفل ها درون آب نمک بودند آن را آبکش کنید و فلفل ها را کامل خشک کنید. پس از آن شیشه ای تمیز و کاملا خشک برداشته و فلفل ها را درون شیشه ریخته و سیر را به همراه نعنا خشک لا به لای فلفل ها قرار دهید و پس از آن سرکه را اضافه کرده و بسته به ذائقه ی خود سرکه را به شیشه اضافه کنید و به مدت یک هفته تا ده روز شیشه را درون یخچال قرار دهید تا آماده شود.

ترشی انبه مهران یکی از بهترین ترشی ها می باشد.

از خواص ترشی فلفل میتوان به غنی بودن آن از ویتامین c اشاره کرد، همچنین ترشی فلفل دارای مقداری سدیم و کربوهیدرات است.

ترشی فلفل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از عفونت و ابتلا به انواع ویروس ها پیشگیری می کند، همچنین غنی بودن ترشی فلفل از آنتی اکسیدان است که به جوان ماندن شما و همچنین جلوگیری از سرطان کمک می کند.

همچنین ترشی فلفل خاصیت ضد التهابی دارد که میتوان از آن برای درمان گلودرد کمک گرفت، فلفل، ضد باکتری است بنابراین خطر بروز عفونت های باکتریایی را کاهی می دهد و از بیماری هایی که در اثر باکتری به وجود می آیند نیز پیشگیری می کند.

مصرف فلفل در زمان سرماخوردگی می تواند به بهبود هرچه سریع تر فرد کمک کند.

همچنین فلفل می تواند به بهبود و تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک کند چون یک منبع قوی از فیبر است و باعث افزایش حرکات روده شده و به طور کلی عملکرد دستگاه گوارش را تسریع بخشیده و به جذب مواد مغذی کمک کند.

البته توجه داشته باشید که فلفل به دلیل تندی که دارد می تواند باعث سوزش معده شود و همچنین مصرف زیاد آن می تواند منجر به اسهال شود بنابراین در مصرف ترشی فلفل یا خود فلفل زیاده روی نکنید.

ترشی فلفل همدان

ترشی فلفل همدان همانطور که گفتیم ترشی یکی از اصلی ترین چاشنی های سفره های رنگین ایرانی است که در طعم ها و با انواع میوه ها و سبزیجات مختلف تهیه می شود.

ترشی فلفل نیز یکی از محبوب ترین ترشی های ایرانی است که یکی از معروف ترین شهرهایی که به این ترشی معروف است شهر همدان می باشد.

در همدان ترشی فلفل با فلفل بیور با دستور خاصی تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد و از همدان به سایر شهرها ارسال می شود و شما میتوانید از طریق ما این ترشی فلفل خوشمزه و بی نظیر را از شهر همدان تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

ترشی فلفل تند

ترشی فلفل تند ترشی فلفل معمولا طعم تندی دارد اما باز هم با فلفل های مختلف ممکن است این طعم تندی متفاوت باشد و تندی آن کم یا زیادتر شود.

اگر ترشی فلفل بخواهد با فلفل سبز تند تهیه شود باید حتما قبل از شروع کار مرحله تلخی گیری انجام شود در غیر این صورت ترشی شما طعم و مزه خوبی نخواهد داشت.

تلخی گیری هم به روش های مختلفی انجام می شود که برای مثال یکی از این روش ها این است که فلفل ها را به مدت سه روز در آب و نمک قرار داده و روزی دوبار آب و نمک فلفل ها را عوض کنید. بعد از این سه روز فلفل ها با در آب جوش بجوشانید و بعد از آن دو روز در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا فلفل ها خشک شوند، حالا فلفل ها برای تهیه ترشی آماده هستند.

ترشی فلفل دلمه

ترشی فلفل دلمه ترشی فلفل دلمه از ترشی هایی است که میتوان آن را در هر فصلی با فلفل دلمه های رنگی تهیه کرد و آن را با انواع غذاها میل کرد. استفاده از فلفل دلمه ای رنگی جذابیت خاصی به این ترشی می دهد، این ترشی طبع سردی دارد.

میتوان از سبزیجات معطر در کنار این ترشی فلفل استفاده کرد.

ترشی فلفل دلمه هم منبع غنی از ویتامین c می باشد و همچنین به فرایند جذب آهن غذا کمک می کند. ترشی فلفل دلمه را میتوان با خیال راحت برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی فلفل دلمه عبارتند از: فلفل دلمه ای رنگی، سیر، برگ بو، فلفل سبز تند، سرکه، هویج، ادویه و نمک

از خواص فلفل دلمه می توان به این موارد اشاره کرد: تقویت ناخن و افزایش رشد مو، جوان سازی و سلامت پوست، درمان قارچ پا، جلوگیری از پیر زودرس، تقویت قوه بینایی، مفید برای مشکلات قلبی و عروقی، کمک کننده برای مبازره با سرطان از جمله سرطان لوزالمعده و پروستات و مثانه و رحم، تقویت سیستم ایمنی، درمان کم خونی، سم زدایی بدن، درمان اختلالات گوارشی مثل اسهال، بهبود دهنده مشکلات تنفسی مثل آسم و عفونت ریه.

شما میتوانید این ترشی را هم به همراه ترشی فلفل از سایت ما تهیه کنید و یک محصول کاملا ارگانیک و خوشمزه را کنار غذای خود میل کنید.