با مصرف چای محمود ساده خواب های خود را رنگی کنید

مصرف چای محمود ساده به طور فزاینده ای با افزایش سلامت قلب و عروق و متابولیک مرتبط است. چای سبز باعث افزایش فعالیت آنزیم های دخیل در محافظت سلولی در برابر گونه های فعال اکسیژن می شود.

سوپراکسید دیسموتاز در سرم و بیان کاتالاز در آئورت. این عمل با اثر مستقیم بر روی گونه های اکسیژن با کاهش غلظت اکسید نیتریک پلاسما ترکیب می شود.

کاتچین های چای سبز از طریق مسیرهای مختلف بر متابولیسم لیپیدها تأثیر می گذارند و از ظهور پلاک های آترواسکلروتیک جلوگیری می کنند.

مصرف آن باعث کاهش جذب تری گلیسیرید و کلسترول می شود و این یافته ها مطابق با افزایش دفع چربی است . در بیمارانی که برای اولین بار در چین تحت عروق کرونر قرار گرفتند.

مصرف چای سبز با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در بیماران مرد همراه بود، با نسبت شانس تعدیل شده 0.62 در مقایسه با افرادی که چای سبز نمی نوشیدند.

در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، نسبت شانس تعدیل‌شده در بیماران مردی که کمتر از 125 گرم برگ چای سبز خشک در ماه مصرف می‌کنند.

0.36 برای 125 تا 249 گرم در ماه و 0.36 برای بیش از یا برابر با 250 گرم در ماه بود. روابط دوز-پاسخ مشابهی برای فراوانی، مدت زمان، غلظت و سن شروع نوشیدن چای سبز در بیماران مرد وجود داشت.

r شناسایی شدند. مصرف منظم چای سبز حداقل سه بار در هفته برای بیش از شش ماه متوالی با کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال در افراد غیر سیگاری مرتبط بود و با افزایش میزان مصرف چای سبز این خطر کاهش یافت.

هر 2 گرم افزایش مصرف برگ خشک چای سبز در روز با کاهش 12 درصدی خطر ابتلا به سرطان کولورکتال همراه بود. با این حال، هیچ ارتباط معنی‌داری بین مصرف چای سبز با خطر سرطان روده بزرگ در میان سیگاری‌ها وجود نداشت که نشان می‌دهد مصرف منظم چای سبز ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در بین افراد غیر سیگاری کاهش دهد.

در مجموع 13 مطالعه اپیدمیولوژیک شامل 6 مطالعه مورد شاهدی و هفت مطالعه کوهورت آینده نگر در یک متاآنالیز برای ارزیابی ارتباط بین مصرف چای و خطر ابتلا به سرطان اولیه کبد قرار گرفتند.

ارتباط معکوس با اهمیت مرزی بین مصرف چای و سرطان اولیه کبد با اثرات پیشگیرانه مصرف چای بر ایجاد سرطان اولیه کبد در مردان و زنان پیدا شد.