با الکل صنعتی بشکه ای فرش های خود را تمیز کنید

میزان 1 گرم در 150 میلی گرم به سیلرها اضافه شد. نویسندگان اثرات ضد باکتریایی سیلرهای اصلاح شده را با استفاده از آزمایشات ضد باکتری با تماس مستقیم و غشایی مورد بررسی قرار دادند.

نویسندگان بهبود قابل توجهی در خواص ضد باکتریایی الکل صنعتی بشکه ای پس از ترکیب گزارش کردند. نویسندگان همچنین اثرات آنتی بیوفیلمی کیتوزان را با استفاده از یک مدل عفونت ریشه ارزیابی کردند.

جایی که تشکیل بیوفیلم E. faecalis در سطح مشترک عاج ریشه‌های تیمار شده با کربوکسی متیل کیتوزان (CMCS) یا CMCS+رز بنگال و پر شده با گوتاپرکا و سیلرهای اصلاح شده هنگامی که نمونه‌ها تحت میکروسکوپ اسکن لیزری کانفوکال مشاهده شدند.

حجم کل بیوفیلم زنده بالا در رابط سیلر-عاج پس از 4 هفته در سیلرهای اصلاح نشده بدون مشاهده شد. نمونه های پر شده با سیلرهای حاوی مقادیر قابل توجهی کمتر و کلونیزاسیون باکتریایی بسیار کمتری را نشان دادند.

ترکیب کاتیونی دیگری است که فعالیت ضد باکتریایی قوی از خود نشان داده است. هنگامی که از آن به عنوان یک شوینده کانال استفاده می شد، توانست بیوفیلم های را در غلظت های پایین 0.0078٪ در حدود 2 دقیقه از بین ببرد.

در یک مطالعه، اثرات اختلاط AH Plus با کلرهگزیدین (CHX) و ستریماید (CTR) به تنهایی یا در ترکیب بر علیه تشکیل بیوفیلم E. faecalis مورد ارزیابی قرار گرفت.

نویسندگان اثرات ضد باکتریایی CTR را در 0.1-0.5٪ با استفاده از آزمایش تماس مستقیم علیه E. faecalis در بیوفیلم به مدت 24 ساعت ارزیابی کردند.

نظر می رسید که اثر CTR وابسته به غلظت باشد.کاهش log10 2.92 در 0.5٪ و مهار تشکیل بیوفیلم در 0.2٪ در گروه های حاوی CTR به دست آمد [49]. غلظت های پایین تر CTR و CHX با هم برای دستیابی به نتایج مشابه مورد نیاز بود.

ترکیب عوامل ضد میکروبی با خواص کشنده تماس مانند MDPB و DMAHDM می تواند به طور بالقوه از عفونت های ثانویه کانال ریشه در موارد ریزنشت و تکثیر باکتری جلوگیری کند.

این به این دلیل است که در صورت ریزنشت و تهاجم باکتری ها، باکتری ها در سطح مشترک با رزین سیلر تماس پیدا می کنند که اثر کشنده تماس را برای کشتن باکتری ها اعمال می کند.

بنابراین، این مواد کشنده تماس به طور بالقوه می توانند طول عمر درمان ریشه را افزایش دهند و نیاز به درمان مجدد در آینده را به حداقل برسانند.