استفاده از پلی کربنات طلایی یزد در نمای منازل موجب گرمای شدید این شهر شد

در صنعت خودروسازی، کامپیوترهای قالب‌گیری تزریقی می‌توانند سطوح بسیار صافی تولید کنند که آن را برای رسوب‌دهی با کندوپاش یا رسوب تبخیر آلومینیوم بدون نیاز به پوشش پایه مناسب می‌سازد.

قاب های تزئینی و بازتابنده های نوری معمولاً از پلی کربنات طلایی یزد ساخته می شوند. به دلیل سبک وزن و مقاومت در برابر ضربه، PC ماده غالب برای ساخت لنزهای چراغ جلو خودرو است.

می‌توان آن را لمینیت کرد تا شیشه‌های ضد گلوله بسازد، اگرچه برای پنجره‌های نازک‌تر، مانند شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله در خودروها، مقاوم‌تر در برابر گلوله است.

این در سپرها، لنزهای چراغ جلو، محفظه های چراغ سر/عقب، صفحه های امنیتی، کلاه ایمنی و غیره استفاده می شود. زیست سازگار و زیست تخریب پذیر طبیعی و مصنوعی پلی کربنات ها پلی استرهای آلیفاتیک هستند.

دارای گروه های کربناتی در ساختار با زیست سازگاری و مقاومت در برابر ضربه هستند. به طور سنتی آنها با پلی کربنات های دیگر ترکیب می شوند تا خواص دیگری مانند پایداری حرارتی و تجزیه زیستی را افزایش دهند.

این عمدتا در برنامه های کاربردی الکترونیکی و صنعت ساخت و ساز، تولید استفاده می شود. PC بالاترین استحکام، پلیمر ترموپلاستیک و تجاری موجود است. ترموپلاستیک سخت غیرمعمول PC با نام های تجاری در دسترس است.

چقرمگی و استحکام ضربه‌ای بالا معمولاً با مکانیسم‌های جذب انرژی مرتبط با تغییر شکل‌های چرخشی حلقه فنیل (معطر) که در امتداد ستون فقرات پلیمر رخ می‌دهد، مرتبط است.

استحکام و استحکام ضربه‌ای لازم را برای پوسته‌ها در چندین برنامه ورزشی با ضربه بالا فراهم می‌کند و در عین حال چقرمگی لازم را برای عملکرد و پایداری ابعادی در محیط‌های آب و هوای سرد، گرم و مرطوب فراهم می‌کند.

آنها از نظر زیبایی شناسی مواد جذابی هستند که براقیت و ثبات رنگ بالایی دارند. محدودیت‌های پلی کربنات در کاربردهای کلاه ورزشی شامل حساسیت به بریدگی است.

خرابی در قطعات پلاستیکی که به بریدگی حساس هستند اغلب در یک ناپیوستگی در ساختار مانند سوراخ، نخ، بریدگی، شیار یا خراش ایجاد می شود.هنگام طراحی قطعات باربر، ضروری است.