از شیرینی خامه ای به عنوان داروی دیابت استفاده کنید

با توجه به این الگوهای متفاوت مصرف شیرینی خامه ای ناسالم، یافته های کشورهای توسعه یافته ممکن است به طور مستقیم برای کشورهای در حال توسعه قابل اجرا نباشد.

به طور خاص، در کشورهای توسعه یافته، افراد دارای پیشینه پایین تر به احتمال زیاد شیرینی های ناسالم مانند نوشیدنی های شیرین شده با شکر مصرف می کنند.

بنابراین، می تواند یک عامل مخدوش کننده بین مصرف شیرینی و عملکرد تحصیلی باشد. در حالی که مطالعات قبلی فوق الذکرنتایج خود را برای عوامل مرتبط با SES (به عنوان مثال، درآمد و تحصیلات والدین) تنظیم کرده اند.

چنین تنظیمات آماری لزوماً آنها را تضمین نمی کند. توانایی تعمیم یافته های خود به کشورهای در حال توسعه. از سوی دیگر، در کشورهای در حال توسعه، افرادی که بالاتری دارند.

بیشتر از کشورهای توسعه‌ یافته مانند ایالات متحده، شیرینی های پرکالری مصرف می‌کنند. با این حال، مطالعات کمی این ارتباط را در کشورهای در حال توسعه ارزیابی کرده اند.

مغولستان یکی از کشورهای در حال توسعه است که در میانه گذار تغذیه قرار دارد و کودکان در مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی شیرینی بیشتری مصرف می کنند.

بررسی رابطه بین مصرف شیرینی و عملکرد تحصیلی در چنین کشوری آموزنده خواهد بود. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین مصرف شیرینی جات و عملکرد تحصیلی کودکان در مغولستان انجام شد.

زیرا این یک مطالعه مقطعی با حجم نمونه کوچک بود. از آنجایی که ما کودکانی را که اطلاعات مربوط به عملکرد تحصیلی و مصرف شیرینی‌ها برای آنها کم بود، حذف کردیم، نتایج ممکن است مغرضانه باشد.

با این حال، حدس زدن در مورد اینکه آیا نتایج بیش از حد یا دست کم گرفته شده بودند دشوار بود زیرا از 236 کودک حذف شده از تجزیه و تحلیل، 218 کودک فاقد اطلاعات در مورد مصرف شیرینی بودند.

سوم، نتایج ما ممکن است به مناطق روستایی در مغولستان یا سایر کشورهای در حال توسعه قابل تعمیم نباشد. از شرکت کنندگان در مورد محل سکونت آنها سؤال نشد، به این معنی که SES آنها را نمی توان دقیقاً ارزیابی کرد.

در نهایت، در این مطالعه فقط ریاضیات و زبان مغولی در نظر گرفته شد. نمرات تحصیلی در سایر موضوعات و مهارت های غیرشناختی کودکان هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.