از روغن حیوانی گوسفندی می توانید به عنوان خوشبو کننده استفاده کنید

می تواند طعم ها را از سایر مواد تشکیل دهنده “حمل” کند، زیرا طعم های زیادی در مواد شیمیایی محلول در چربی وجود دارد. علاوه بر این، روغن ها را می توان گرم کرد و برای سرخ کردن استفاده کرد.

آنهایی که برای این منظور مناسب هستند آنهایی هستند که نقطه اشتعال بالایی دارند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که افزودن روغن‌های حیوانی می‌تواند محتوای چربی کبد را کاهش دهد یا سندروم کبد چرب را در گوسفندان کاهش دهد.

در حالی که روغن حیوانی گوسفندی می‌توانند این سندرم را تشدید کنند یا ممکن است تاثیر منفی بر متابولیسم لیپید در گوسفندان دارد. با این حال، افزودن دوزهای پایین روغن با منشاء حیوانی در رژیم غذایی لایه ها اجازه می دهد تا محتوای انرژی کل جیره را افزایش دهید.

از سوی دیگر، روغن گوسفند اضافی در رژیم غذایی باعث پراکسیداسیون لیپیدها و اختلال در عملکرد کبد می شود، در حالی که کاهش رنگ پوسته با کاهش سنتز پروتوپورفیرین IX همراه است

بنابراین دامداران باید به میزان روغن گوسفند اضافه شده به خوراک توجه کنند. اگرچه تصفیه روغن گوسفند با استفاده از فناوری ریزپوشانی، طعم گوسفندحاصل را در خوراک بهتر از بین می‌برد، اما تأثیر کمی بر بهبود بوی گوسفند به‌دست‌آمده دارد.

گوشت گوسفند با استخراج بافت چربی گوسفند ها به دست می آید و اغلب همراه با سایر روغن های حیوانی برای تولید مارگارین و سایر روغن های خوراکی ویژه استفاده می شود.

عمدتاً از اسیدهای چرب اشباع تشکیل شده است. به عنوان مثال، اسید پالمیتیک و اسید استئاریک در سطوح بالایی وجود دارند. گوشت گوسفند همچنین حاوی اسیدهای چرب غیراشباع (UGAs) است.

بالاترین محتوای تک غیراشباع حدود ها که عمدتاً شامل اسید لینولئیک هستند، 10-15٪ را تشکیل می دهند. برخی از مطالعات نشان داده اند که افزودن گوشت گوسفند به خوراک باعث افزایش سطح SFA در زرده تخم مرغ و به طور قابل توجهی بهبود رنگ زرد تخم مرغ می شود

تغذیه مرغ ها با رژیم غذایی حاوی 3 درصد روغن گوسفند به طور قابل توجهی تولید تخم مرغ و وزن تخم مرغ را افزایش می دهد. با این حال، افزودن روغن گوسفند به جیره می‌تواند بر عملکرد گوسفندان تأثیر بگذارد و شایع‌ترین تغییر آن کاهش وزن زرده است.