اتم های لیوان شیشه ای در یک ترکیب تصادفی در کنار هم قفل شده اند

شیشه در اطراف ما است. در پنجره ها و ظروف نوشیدنی ما. آینه و لامپ. قطعات خودرو و صفحه نمایش لمسی گوشی های هوشمند. اما شیشه چیست؟

شیشه به طور کلی یک جامد در نظر گرفته می شود. احساس شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک جامد می کند. اما جامد عجیبی است. این چیزی است که به عنوان یک جامد آمورف شناخته می شود.

بر خلاف اکثر جامدات، که در آن اتم ها به طور منظم و تکرار الگوهای کریستالی قرار می گیرند، اتم های شیشه در یک ترکیب تصادفی در کنار هم قفل شده اند.

این بیشتر شبیه اتم های موجود در مایعات است یک لیتر چند لیوان است تا کریستال ها. و این به دلیل نحوه ساخت شیشه است.

شیشه به این صورت است که ابتدا یک ماده خام مانند ماسه را ذوب می کنند و سپس آن را خنک می کنند.

خنک شدن آنقدر سریع است که اتم ها نمی توانند قبل از اینکه مواد دوباره جامد شوند در یک ساختار کریستالی منظم قرار بگیرند.

مردم از زمان های قدیم شیشه می ساختند. اما تغییرات جدید کاور مبل سلطنتی در این ماده قدیمی می تواند شیشه را حتی مفیدتر کند.

به عنوان مثال، حکاکی‌های مارپیچی کوچک می‌توانند به راحتی اجازه دهند که دامن نور در امتداد سطح آن بچرخد. این امر می‌تواند به داده‌ها حرکت نرم‌تری از طریق کابل‌هایی که ستون فقرات اینترنت را تشکیل می‌دهند، بدهد.

در همین حال، قطرات کوچک ژل که آموزش بستن روسری لاکچری بین شیشه‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند پنجره‌هایی را ایجاد کنند که وقتی هوا گرم است، به‌طور خودکار تیره می‌شوند.

و لایه های متناوب شیشه با مواد دیگر می تواند فیلترهایی ایجاد کند که نور را از زوایای خاصی مسدود می کند. این می تواند تابش خیره کننده لنزهای دوربین را کاهش دهد.

  • منابع:
    1. Let’s learn about glass
  • تبلیغات: 
    1. با این روش با روزی 2 ساعت کار میلیاردر شوید!
    2. تعیین اندازه انگشتر نامزدی و راه حل اندازه گیری و خرید آن
    3. استفاده از عسل برای روغن کاری چرخ دوچرخه
    4. سنگ فیروز سنگی با قدرت ماورایی